Categories
ללא קטגוריה

בקצב הקארמה: פעם שניה בהודו

בפעם השניה בהודו היא מרגישה משוחררת יותר, בטוחה בעצמה וקשובה לדרך המדויקת בה הדברים פועלים. היא בת 25 מבאר שבע והיא מטיילת השבוע שלנו. קבלו את צליל נאור !

אז מה גרם לך לחזור להודו?

"מה שגרם לי לחזור להודו יותר מהכל היא הקארמה, אם בארץ הקארמה עובדת על 2% אז פה בהודו היא עובדת על 80%, הכל פה איכשהו מתגלגל בצורה קסומה ולא ברורה אל התוצאה הכי מדהימה שיכלה להיות לך, אם תחשוב פה על משהו הוא בוודאות יקרה לך בדרך זו או אחרת וכמובן גם מה שהחזיר אותי לפה הוא החופש האינסופי בהודו להיות האני ההכי אותנטי שלי, אני חושבת שבארץ יש לחץ על אנשי הודו "להתנרמל" ולהיכנס לתוך תבניות ופה, בהודו הקסומה, אתה יכול להיות כל מה שרק תרצה, חופשי לגמרי, נטול מסיכות, לכל אחד יש פה את הצבע המיוחד שלו והכל מתקבל בפתיחות."

מה ההבדלים בין הטיול הקודם לנוכחי? מה השתנה בך? בהודו?

"מרגישה הבדל עצום מהטיול הראשון לטיול הנוכחי… ההבדל העיקרי הוא בעצמי, מרגישה שהפעם אני הרבה יותר פתוחה, הרבה יותר בטוחה בעצמי, אחרי שלמדתי להקשיב לתחושות הבטן שלי. הדברים האלו שידרגו לי את הטיול הנוכחי משמעותית…
בהודו עצמה השינוי העיקרי הוא באינטרנט, לפני שלוש שנים לא ראית אנשים עם סמארטפונים פה, התקשורת עם הבית והרשתות החברתיות התבצעה רק דרך המחשבים, לעומת היום שלכולם יש מכשיר צמוד ו-וויפיי בכל פינה כמעט.
יש בהתפתחות הזו גם דברים חיוביים וגם שליליים. אבל הידיעה שקצב ההתפתחות המהיר פה לאט לאט מעלים את כל הקסם של הודו שזה הניתוק מהציוויליזציה והבתוליות שלה, הוא משהו עצוב, הילדים שלנו לא יחוו את הודו שאנחנו חווים עכשיו."

 

"ההבדל העיקרי הוא בעצמי, מרגישה שהפעם אני הרבה יותר פתוחה, הרבה יותר בטוחה בעצמי"
נהנית עם אננס בארמבול

 

יש מקומות שחזרת אליהם? איך הייתה ההרגשה לחזור?

"המקום העיקרי שחזרתי אליו הפעם היה דרמסלה, כמו כל פעם שאני מגיעה לדרמסלה אני מבטיחה לעצמי להירשם לויפסאנה, לתרגל יוגה כל בוקר על גג הגסטהאוס וללכת לסדנאת צורפות, אבל הקסם של דרמסאלה סוחף אותך לא לעשות כלום ובזה בעצם לעשות הכל… "

אז מה את אומרת, צפון או דרום?

"לכל אחד מהם יש את הקסם שלו… בצפון את נדהמת כל בוקר מהנוף במרפסת שלך שנראה כאילו רק חסר בו ארמון לבן ואת בתוך אגדה… הפסגות המושלגות… ההרים הירוקים כאילו צבעו אותם במדגיש… השקט שמשתלב לך עם קולות הרוח המלטפת והציפורים, ובאמצע שום מקום בקתה שאין לך מושג איך הקורות מחזיקות אותה על הצוק התלול, והבקתה הזו היא בעצם הגסטהאוס שלך…
בדרום את מרגישה בתוך אגדה טרופית ואקזוטית, עצים מלאים בקוקוסים מסביבך, חולות לבנים…שמיים תכולים…ג'ונגל שמתחיל כמה מטרים מקו החוף והשילוב בין כל אלו שגורם למים לקבל את הצבע המיוחד שלהם…
רק לשבת בשעת השקיעה מול כל זה, עם מיץ אננס טרי ואמיתי ולהרגיש שאת לא צריכה כלום יותר מזה בחיים."

 

"בצפון את נדהמת כל בוקר מהנוף במרפסת שלך שנראה כאילו רק חסר בו ארמון לבן ואת בתוך אגדה…"
צליל בקיריגנגה

 

טיפים למטיילים החדשים?

"הטיפים שלי הם קודם כל להבין כמה שיותר מהר שהודו זה המקום לבחון מי אתה באמת, אין כאן גבולות וכולם חופשיים להיות מה שרק ירצו. תגזימו בלבוש, תתלבשו כמו שתמיד רציתם ובחיים בארץ לא יהיה לכם את האומץ, לכו לסדנאות שהכי לא הייתם מוצאים אליהן זמן בארץ, אל תקראו את הספרים שכולם קוראים, חפשו ספרים מיוחדים שיאתגרו אתכם אינטלקטואלית ורוחנית.
תזרמו אחרי מה שהרגע מביא לכם, זו הקארמה שמנסה להוביל אתכם, למשל אם תכננתם ללכת לאנשהו ואתם מוצאים את עצמכם מקבלים סימנים מהיקום לעשות משהו אחר בכלל…אז לכו אחרי זה.
אל תתחברו רק עם מי שנוח לכם להתחבר אליו או קל יותר, יש כאן את כל סוגי האנשים, תיירים מכל העולם ולכל אחד תרבות שונה, סיפור חיים משוגע ומלא דברים מדהימים שאתם יכולים לקבל ממנו.
ואחרון- תעשו לעצמכם רשימה של דברים שאהבתם פה ואתם רוצים ליישם בארץ, זה יכול להיות תזכורת לתלות ערסל במרפסת בבית, להירשם לחוג של מדיטציה מסויימת שניסיתם בהודו ואהבתם או אפילו ספר ששמעתם עליו ותרצו לחפש אותו בארץ ולקרוא…"

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *