Categories
ללא קטגוריה

החיפוש אחר האושר ותרומתו של המורה וירש למציאתו דיויה-עידית

 

"מדיטציית האום היא מדיטציה אקטיבית,חברתית,עם עוד אנשים,הרבה אנשים.
זאת חגיגה אדירה שבה אנו מביעים את כל קשת הרגשות שנמצאים בתוכנו -כעס,שנאה,אהבה,שיגעון,עצב,פחד,צחוק ומיניות ."

כתיבה מאת: דיויה-עידית

כשנופלת ההחלטה בידינו לעזוב את מה שכאן ולנסוע לטיול גדול,היא החלטה שבאה בעקבות מועקה,משבר,או סיום פרק מתיש…הטיול הגדול הוא סמל ליציאה לדרך חדשה או בשמו האחר : המסע  אחר האושר..לכן רובנו מחליטים לנסוע למזרח,להודו.משהו ברוחניות,במסתוריות,בסמים בפורקן הרגשי,בתחושת החופש האולטימטיבית,בחיפוש אחר הקול הפנימי שאיבדנו במהלך השנים,הוא זה שמושך אותנו לעזוב הכל ולשים תרמיל על הגב.

הרבה שנים טיילתי מסביב לעולם בחיפוש אחר תרבויות אחרות,נופים מטורפים וחוויות קיצוניות.    זה מה שעשה אותי מאושרת "כביכול"..אך לאחר כל פרק זמן כזה של טיול, חזרתי לארץ במחשבה שכעת אני מוכנה לחיים..ואז לאחר שנה גג, השתעממתי ושוב מצאתי את עצמי על המטוס ועם תרמיל על הגב.
עד שהבנתי כי החיפוש אחר האושר לא נמצא מחוצה לי..וכי החוויות האדירות האלה הם רגעיות ואחרי שמגיעות לסיומן הן נכנסות לספר הזיכרונות במוחי ושם נעלמות לעולמי עד.
ואז פגשתי את מדיטציית האום…פעם ראשונה בחיי שעשיתי מדיטציה ובכלל לא ידעתי מזה היצור הזה שנקרא מדיטציה.
ההשתתפות בה בצורה חווייתית זעזע את עולמי ופתח לי כל כך הרבה דלתות שהיו סגורות הרבה מאוד שנים…פתאום יכולתי לראות את עצמי ואת דפוסי ההתנהגות שלי…יכולתי להיות כנה להפסיק לשקר לעצמי ולראות מה מסתתר מאחורי המסכה שקראו לה בזמנו עידית.
ההבנה הזאת עשתה אותי מאושרת,אבל לא כמו האושר הרגעי שחוויתי אותו עד אז..לאושר הזה היה איכות אחרת..איכות של שלווה ואמת.
מדיטציית האום היא מדיטציה אקטיבית,חברתית,עם עוד אנשים,הרבה אנשים.
זאת חגיגה אדירה שבה אנו מביעים את כל קשת הרגשות שנמצאים בתוכנו -כעס,שנאה,אהבה,שיגעון,עצב,פחד,צחוק ומיניות .
 
כל זה קרה בחברת אנשים נוספים , כך יכולתי לראות את התגובות שלהם אלי וראות את התגובות שלי אליהם..ראיתי את השיפוטיות ,את הריחוק ומאידך גם את ההתלהבות את השמחה .
 
 
לראשונה בחיי יכולתי לפרוק רגשות,להתפרע ולהשתגע בלי סמים,אלכוהול או עזרים חיצוניים,יכולתי להרגיש את עצמי בלי לברוח.וזה עשה אותי מאושרת.
4 שנים תרגלתי את מדיטציית האום על בסיס שבועי,וכל פעם הכרתי את עצמי יותר,התחלתי לקחת אחריות על המעשים שלי והפסקתי להיות קורבן של החיים.
 
ואז החלטתי שהגיע הזמן ללכת ולהכיר את האיש שיצר את התהליך הכי משמעותי בחיי.
קוראים לאיש הזה ,למורה הגדול הזה, וירש.
 
הסיפור של וירש נוגע כה נוגע ללב ומשמעותי.בגיל 14 הוא נכנס לכלא בניו יורק אחרי שסחר והשתמש בקביעות בהרואין,שם בילה 15 שנים מחייו,כבר אז בכלא זיהו אותו כשאיש אם פוטנציאל אדיר והכשירו אותו  להיות תרפיסט של האסירים והמכורים.
 
בכלא, הקים מוסד גמילה,ושמו הטוב יצא על מעבר כותלי הכלא לכל רחבי העולם,ממשלת אנגליה הזמינה אותו להקים מוסד לגמילה בתחומיה וכנ"ל גם ממשלת הולנד, שם בחר לבסוף גם להתיישב.
 
בשנות ה70 הוא הכיר את המאסטר ההודי אושו ונעשה לתלמידו ולחברו הקרוב,ביחד,באשרם של אושו בפונה,הודו, הם פיתחו שיטות תרפיה ומדיטציה חדשניות ובתוכם גם את מדיטציית האום המפורסמת.
 
 
וירש חי כיום בהולנד,שם ייסד את מרכז האושו-יומניברסיטי,מרכז שבו עוברים תהליכים משני חיים,מרכז שיש בו תכנית מיוחדת להתמכרויות וגמילה,שם הוא מכשיר תרפיסטים מכל העולם .מכשיר אותם להיות האנשים הכי טובים שהם יכולים להיות.
אני,הגעתי למרכז, לתכנית הבית שאורכה כשבועיים,התאהבתי ונשארתי שם 6 חודשים,הצטרפתי לתוכנית הגמילה,שם התחלתי להבין ולהתחבר לעצמי,לתת המודע ומצאתי את האושר והשלווה שאינם תלויים בדבר,לראשונה בחיי נתתי לעצמי לקבל אהבה ,וכמויות כאלה של אהבה שלא הכרתי מימיי,למדתי מה זאת חברות אמיתית,הפסקתי לשרוד את החיים והתחלתי לחיות.
ולמה אני מספרת את כל זה?
כי..וירש..האיש הזה ששינה חיים של מאות אלפי אנשים ברחבי העולם ,מגיע השבוע לארץ עם הצוות שלו וינחה את מדיטציית האום לכמות של 500 איש,ביחד עם אמיר יעקובי והטרייבל דאנס.
ביום שבת הקרובה ה4/2 בשעה 19:15, ב"קלאו" רח’ יד חרוצים 11 ת"א.
 
עוד הוא יעביר סדנאות למטפלים ותרפיסטים ביום שישי ה 3/2 וסדנת סופ"ש מיוחדת ב9-11/2 בת"א שנקראת : משלושת הפחדים לאורגזמה קוסמית.
היום הראשון יהיה על הפחד ממוות –ריפוי רגשי על שכול,אובדן,מוות,מחלות,ופרדות.
היום השני על הפחד מלהשתגע ולהישאר לבד-על מערכות יחסים זוגיות סינגליות,פרידות והורות.
ואת היום השלישי יקדיש לפחד מאורגזמה –על מיניות התמכרויות וגמילה.
את הביקור של וירש תחתום מסיבת סיום ענקית בדגש על שלום בה וירש ינחה 2 מדיטציות חברתיות,יהיו הופעות של מיטב האומנים ומסיבת ריקודים סוערת עם דיג’יי צ’ופי האגדי.
 
כל הסדנאות וההתנסויות עם וירש, יתנו לכם כלים מעשיים, למסע המתוכנן, מהמקום שהחוויות יהפכו בסופו של דבר לעוד תמונה בספר הזכרונות שלכם למקום של חוויה של התבוננות פנימית מאירה ומשנה חיים מבפנים.
 

 

לכרטיס חינם בשווי 195 ש"ח למדיטציית אום עם וירש + הופעה של טרייבל דאנס הכנסו לכאן

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *