Categories
ללא קטגוריה

המדריך השלם להכנה למסע להודו – חלק ראשון: הצד הפרקטי

המדריך השלם להכנה למסע להודו - כשמו כן הוא - מדריך המכסה את כל השלבים שעוברים בד"כ בהתכוננות למסע. החלק הראשון עוסק בצד הפרקטי: מכרטיס טיסה דרך חיסונים, ביטוח, ציוד וכסף, ועד לתכנון מסלול וטיפי, ורלוונטי לכל מי שמתכנן טיול גדול לכל יעד בעולם. בחלקו השני, יעסוק המדריך בהתכוננות נפשית, רוחנית, אינטלקטואלית, מחשבתית ופסיכולוגית למסע. המדריך כולל הפניות וקישורים למקומות רלוונטיים באתר בהם מפורטים יותר בהרחבה הנושאים השונים.

אז החלטתם שאתם נוסעים להודו? התחדשתם בברית נישואין? עברתם גירושים? אתם במשבר גיל ה-40? 21? סיימתם צבא? תואר ראשון? תואר שני? פטרו אתכם מהעבודה? התקבלתם לעבודה?

מה תעשו? תסגרו כרטיס להודו, ברור!

אבל איך בכלל ניגשים לדבר הגדול והמאיים הזה שנקרא הודו? ההחלטה לנסוע היא רק השלב הראשון…

הרבה פעמים אנו נתקלים בפורומים ובהרצאות בשאלות כמו “הצילו! אני נוסע להודו לחצי שנה ולא יודע מה לעשות!” אם גם אתם במצב הזה, אל תדאגו זה נורמאלי לחלוטין. את השאלות שאתם שואלים עכשיו הרבה מטיילים וגולשים שאלו כבר קודם, והרבה מהם גם חזרו וענו עליהן. כדי לעזור לכם להגיע לכל החומר החלטנו לכתוב את המדריך הזה, שירכז בתוכו בצורה מאורגנת את כל מה שצריך “הנוסע המתחיל”.

אפשר להתייחס אל המדריך כאל מעיין צ’קליסט שכדאי לעבור עליו בהכנה למסע להודו. הסדר של הנושאים אינו מחייב אך כדאי בכל זאת לכסות את כולם.
המדריך הפרקטי הוא מעיין גלולת הרגעה לחרדת הודו המלווה כל נוסע בפעמים הראשונות. זו אחת הדרכים להירגע ולדעת שעשית כל שביכולתך, והשאר בידי שיווה, אגני וקרישנה 🙂

 לרשותכם קיצורים לניווט מהיר:

כרטיס טיסה

דרכון ויזה חיסונים

ביטוח

כסף

תרופות

תכנון מסלול

ציוד

הודו לילדים והודו למבוגרים

דת וכשרות

תקשורת

כרטיס טיסה – קודם כל סוגרים כרטיס. הדרך שלנו להודו, אין מה לעשות, עוברת באוויר- דרך הכיס שלנו… כולם רוצים לטוס הכי בזול. בשוק קיימות טיסות רבות להודו. מעט מהן ישירות כמו אל-על (למומבאי), ורובן עם קונקשין או שניים. תחליטו מה השיקול המוביל אתכם- האם הרצון לקנות כרטיס זול על חשבון קונקשין מייגע? כמה שפחות טלטלות אבל לשלם קצת יותר? הטיסות עוברות לרוב דרך טורקיה, אוזבקיסטןרוסיה, אוקראינה, ירדן או הנסיכויות בחצי האי ערב- לא צריך להבהל מקונקשנים במדינות המפרץ, זה עניין שבשגרה ודווקא החברות של מדינות המפרץ ידועות במתן שירות מפנק. ולפעמים יש פול לארוחת בוקר במטוס. מידע נוסף ומפורט על טיסות להודו תוכלו לקרוא במאמר המקיף שלנו טיסה להודו.

רוצים לקבל הצעות עם המחירים הטובים ביותר להודו? ריכזנו בשבילכם את מיטב הסוכנים בשוק, רק השאירו פרטים ויחזרו אליכם.

שימו לב- רוב, אם לא כל הכרטיסים בימינו הם כרטיסי טיסה אלקטרוניים “E-Ticket“שמקבלים במייל ולכן במדינות מתקדמות לא צריך להציג אותם בדלפק הצ’ק-אין ומספיק להציג דרכון. בהודו לעומת זאת ייתכן ולא תורשו להיכנס כלל לשדה התעופה ללא כרטיס, זאת פשוט הדרך שלהם למנוע מכל מיני קבצנים ועסקנים להיכנס לשדה ולהציק לתיירים. לכן הקפידו להדפיס את הכרטיס (על נייר ממוחזר) ולקחת אותו אתכם לטיול. מה גם שאולי תשכחו את תאריכי ושעות החזרה לארץ וכדאי שזה יהיה כתוב איפה-שהוא 🙂

 

 


https://hodu.co.il/mendy_visa%20001(1).jpg

בדיקת דרכון- רגע לפני הויזה- תבררו מה קורה עם הדרכון שלכם. האם הוא עוד בתוקף? האם הוא ממש לקראת פג תוקף? בדרך כלל תהליך של חידוש דרכון לוקח כ-10 ימי עבודה ולפעמים זה לוקח שבועיים עד שמקבלים אותו חזרה- במקרה של לחץ וחוסר זמן מומלץ לבקש לקחת את הדרכון ישירות ממשרד הפנים (במקום בדואר)- מה שמצריך שבוע בדיוק. לחידוש דרכון אין זה משנה אם אתם מתל אביב, עזוז או נהריה. כל משרד פנים באזור הנוכחי בו אתם נמצאים יכול לספק לכם את השירות הנ”ל. היום התהליך מתנהל מהר יחסית ויש תיבה במשרד הפנים שניתן לזרוק פנימה את הדרכון הישן עם כל הטפסים.

טיפ- קחו עימכם תמונות פספורט, את הדרכון הישן ותבואו למשרד הפנים מוקדם.


ויזה – כדי להיכנס להודו צריך להוציא ויזה מראש, זה לא חדש 🙂 בעבר היינו יכולים לטייל בהודו כאוות נפשנו, הויזה הייתה לשנה, ניתנה בקלות ואפילו הוארכה למי שרצה. כיוון שהנושא כאוב ומורכב ריכזנו אותו עבורכם במאמר מיוחד שגם ממשיך להתעדכן על ידי צוות האתר מידי כמה חודשים, כל עוד ההודים משנים את הנהלים וגם ע”פ מידע שזורם אלינו ממטיילים בזמן אמת. קראו בעיון את המאמר והתגובות. ויזה להודו – כל מה שרציתם לדעת ואפילו קצת יותר.

בקיצור נמרץ נסכם כי כיום יש שתי אפשרויות לויזה: ויזת תייר המוגבלת לחצי שנה, וויזת VOA (Visa On Arrival) המוגבלת ל-30 יום. ויזת תייר מוציאים דרך חברת ש.מ אשרות שעובדת בלעדית מול שגרירות הודו, וויזת VOA מוציאים עצמאית דרך האינטרנט, ותוקפה ל-30 יום מרגע הנחיתה בהודו.

נכון שאנחנו לא אובייקטיבים אבל יש בנושא המון שאלות ומומלץ להעזר במאמר המקיף שלנו על ויזה להודו. סיכמנו בו עבורכם מהן הויזות המוצעות, למי מתאימה ויזת תייר ולמי מתאימה ויזת VOA, איך מפיקים אותן ועוד.

חשוב- לא לשכוח להביא 2 תמונות פספורט וכסף מזומן- התשלום על הויזה במזומן בלבד.

טיפ- אם אתם לא למטרת נסיעת עבודה/צבא/תקשורת אל תציינו בטופס ויזה שאתם עובדים בעולם התקשורת/פרסום וכו’ (גם אם תפקידם מסתכם בללחוץ על כפתור המעלית). זה גורם לשאלות ותהיות רבות מצד השגרירות ויש סיכוי שתאלצו להידרש לעשות ויזה שונה מויזת תייר ולהוסיף כסף. במידה ואתם סה”כ רוצים לטייל ולא לעבוד- תכתבו שאתם סטודנטים. גם בגיל 60.


 חיסונים – בהודו ישנן מחלות שאינן נפוצות באזור שלנו או במדינות המערב ,ולכן משרד הבריאות ממליץ להתחסן בפני אי אלו מחלות טרם הנסיעה. כיוון שאנו צוות של אתר אינטרנט ולא צוות רפואי, אין בסמכותנו לייעץ מקצועית בנושא, למרות שאנו מנוסים בו. בכל זאת ריכזנו כמה כללים חשובים בנוגע לחיסונים. במיוחד אם זו הפעם הראשונה שלכם, עדיף להגיע למרפאה לפחות חודש לפני הנסיעה. יש חיסונים שמקבלים במנות בהפרש של שבוע או יותר בין חיסון לחיסון, וחבל שתהיו בלחץ מהדברים האלה בשבוע לפני הנסיעה. מנגד, גם אם החלטתם לנסוע ‘בספונטני’ תוך שבוע, הצוות הרפואי במרפאות המטיילים ימצא עבורכם פתרון אידאלי וכדאי לכם ללכת להתייעץ עם מומחים. למאמר המקיף שלנו בנושא חיסונים להודו כנסו לכאן.

ישנם בארץ כמה מרפאות מטיילים מוכרות בקופות החולים. המוכרת באזור המרכז היא מרפאת חיסונים כללית בדיזנגוף סנטר- יחס של צוות מקסים שאפילו יתקשר יום לפני להזכיר לכם. כשתגיעו למרפאה תתבקשו למלא טופס ואחריו תקבלו מספר לשיחת ייעוץ עם הרופא שקובע אלו חיסונים רלוונטים לכם ואלו לא. אל תבהלו משמות מפוצצים כמו קדחת המוח היפני 1 וכדומה. תשאלו את הרופא על תופעות הלוואי של כל חיסון, מדוע צריך לקחת כל חיסון ואל תחששו לדון לעומק בנושא כדורי המלריה שמעוררים שיח בקרב התרמילאים התוהים אם יש לקחת אותם או לא.

טיפ- בדקו את העבר הרפואי שלכם. האם יש לכם רגישות מסויימת למשהו מסויים. הביאו איתכם פנקס חיסונים קודם במידה ויש. תוכלו להוציא מהקופת חולים שלכם תיעוד של כל החיסונים שקיבלתם ולבוא עם הטופס לרופא. חבל שתתחסנו על דברים שאין צורך. זה סתם מוסיף לכם עוד זריקה כואבת ותשלום מיותר.


 ביטוח – נושא שאי אפשר להגזים בחשיבותו, כמו כל יעד שאנו נוסעים אליו לחו”ל, באם חס וחלילה נזדקק לשירותי רפואה, חילוץ, או אפילו אם יאבד לנו התיק אנו זקוקים לביטוח נסיעות לחו”ל. לטיולי תרמילאים לרוב לא מספיק הביטוח הרגיל שעושים כשנוסעים לאירופה, ולמגזר שלנו הותאמו ביטוחים מיוחדים. הביטוחים הללו כוללים לרוב בנוסף לכיסוי הוצאות רפואיות והטסה רפואית לארץ גם איתור-חילוץ-והצלה, ספורט אתגרי ועוד. חשוב לבדוק מה הביטוח כולל, למשל, רוב הביטוחים לא כוללים ביטוח על ציוד אלקטרוני יקר כמו לפ-טופ, מצלמה או אייפוד. כדאי להתחיל את הביטוח כבר מיום הטיסה ולהכילו עד ליום אחרי החזרה (במקרה ויהיו עיכובים בטיסות). מחירי הביטוח נמדדים לרוב בדולרים ומחושבים פר יום. אם חזרתם מוקדם יותר ועוד לא נגמרה תקופת הביטוח, רוב החברות יחזירו לכם את יתרת התקופה בהצגת הדרכון ובו חותמת כניסה חזרה לארץ. אם החלטתם להאריך את הטיול, הקפידו להאריך את הפוליסה (אם ע”י טלפון להורים או למישהו בארץ או ישירות לחברת הביטוח, וקבלו על כך אישור בכתב מחברת הביטוח), אתם לא רוצים לשהות אפילו רגע אחד בחו”ל ללא ביטוח, ורבים מדי הסיפורים העצובים בנושא הזה…

את הפוליסה כדאי להדפיס ולקחת אתכם לטיול, במקרה ותזדקקו לשירותים רפואיים יתכן ותדרשו להציג אותה בבית החולים, בנוסף בפוליסה לרוב מופיעים מספרי החירום של חברת הביטוח לכל מקרה שלא יבוא.

חברות רבות מציעות ביטוחי מטיילים. להודו סי או איי אל יש סוכן ביטוח מיוחד שנמצא רוב הזמן בהודו, אז אם תתפסו אותו הוא ישמח לייעץ לכם איך את הביטוח המתאים ביותר עבור הטיול שלכם. בנוסף תמצאו במאמר הבא את כל מה שרציתם לדעת על ביטוח נסיעות להודו.


 כסף – אז איך מתכננים כמה כסף לקחת לטיול ארוך? בחיים הרגילים שלנו אנחנו רגילים שיש בנק ואשראי והכל נוח ונגיש. איך זה יהיה בהודו? מה מומלץ לקחת – מזומן או המחאות נוסעים “טראוול צ’ק” ? כמה כסף לקחת וכמה תעלה מחיה לחודש?

בשלב הזה אתם כבר נדרשים לחשוב מה יהיה סדר הגודל של ההוצאות שלכם בחודשים (או השבועות) של הטיול, ולתכנן הלאה. צריך לשים לב שיש מספיק כסף בחשבון בנק אם אתם מתכננים למשוך בכספומטים או שיש מישהו בבית שעוקב מה העניינים- לא נעים לגלות שנכנסתם למינוס והבנק נוגס לכם בכיס כשאתם לא שמים לב.

המטבע הנהוג בהודו הוא הרופי ההודי ונוח להחליף יורו או דולר. הערך של המטבע בשנים האחרונות נמוך יחסית כך שדולר אחד שווה היום כ-65 רופי. המחירים בהודו נוחים לנו, עם ארוחות דשנות במחיר של 100-200 רופי ולינה בממוצע ב-400-500 רופי ללילה. רוב המטיילים מכוונים להוצאות של בערך 500-600 דולר לחודש. אפשר להשתמש במזומן, באשראי ובהמחאות נוסעים.

את המידע של צוות האתר ריכזנו עבורכם במאמר כסף בהודו, בו ננסה לענות על שאלות בסיסיות בהתנהלות הכלכלית של המטייל הממוצע בהודו.


 תרופות, מחלות ועזרה ראשונה – אחד הפחדים המלווים כל מי שנוסע לראשונה ל”מדינת עולם שלישי” הוא נושא הרפואה. נתחיל במסר הרגעה- בהודו ניתן להשיג בקלות יחסית כל תרופה מערבית; גם בכפרים ועיירות לרוב יש בית מרקחת שיהיה בו כל מה שתצטרכו. לא מכל מחוש בטן צריך להתרגש. הגוף שלכם מורגל לתנאים מסויימים ולטפילים מסויימים, ובנוסף למחלות שאורבות בכל פינה נדרשת גם הסתגלות של הגוף (הידעתם כי תיירים זרים המגיעים לארץ לרוב לא ישתו בישראל מי ברז?). כמובן שבכל מקרה המנעו משתיית מי ברז ואכילת מזון לא טרי. יש הממליצים לא לאכול ירקות לא מבושלים או פירות שאינם קלופים, אבל הדעות חלוקות.

למערכת הרפואה ההודית רמות שונות ובמקרים רציניים כדאי להתייעץ עם רופאים המטפלים במטיילים, אליהם תגיעו דרך בתי החולים, בעלי גסטהאוסים או חברת הביטוח. כיוון שחלק בלתי מבוטל מהטיול נעשה באזורים כפריים נידחים, כדאי בכל זאת להצטייד בערכת עזרה ראשונה בסיסית. טיפים נוספים לציוד רפואי מומלץ תוכלו לקרוא כאן.

בנושא מחלת גבהים מומלץ לקרוא את המאמר המקיף בנושא ואת התגובות אליו.


 תכנון מסלול, זמן ומזג אויר – כשמדובר בתת יבשת גדלה כל כך ובפרק זמן ארו, תכנון המסלול אינה מלאכה פשוטה כלל. גם טיול של חודש, שנחשב במונחי הודו ל”גיחה קצרה”, הוא ארוך יחסית מהטיולים הנפוצים לאירופה. חשוב לא לתכנן יותר מידי, אחד הקסמים של הודו הוא מגוון האפשרויות הרחב שנמצא בכל עת ובכל זמן, והאפשרות של “לזרום” עם ההרפתקה שנותנת הרגשת חופש מדהימה. אך על זה בפירוט בחלק השני של המדריך…

כדי לתכנן מסלול “בגדול” ובאופן סכמתי כדי להבין מול מה עומדים. כדאי להתחיל מהגדרה כללית של לוח זמנים- מתי רוצים לטוס ולכמה זמן. כך תדעו באיזה חודשים מדובר ותוכלו להתאים את איזור הטיול לעונה המתאימה (בין אם אתם רוצים לטייל “בעונה” או לטייל מחוץ לעונה מה שנקרא “אוף סיזן”). הדבר הבא שמומלץ לעשות הוא לקרוא היטב את המאמר על ויזה להודו זאת כיוון שהויזה מגבילה אותנו הן בזמן השהיה בהודו והן בכניסות והיציאות ממנה, דבר שישפיע על מי שרוצה לשלב את הטיול להודו עם עוד מדינות כמו נפאל לדוגמא.
לאחר שעשיתם זאת, עיינו מעט במפה של הודו והבינו מי נגד מי, איפה היא נמצאת, מי השכנות שלה, למה מתכוונים כשאומרים “צפון הודו” או “הדרום” ובכלל נחמד למצוא על המפה את כל המקומות האלה ששמעתם את חברים מספרים עליהם כל כך הרבה פעמים – ממש לשייך שמות לפנים 🙂
כל שנותר לכם כעת הוא לעיין במאמר מזג אויר ועונות כדי להבין את מערכת האקלים- שהיא שונה לחלוטין מזו שאנו מורגלים אליה. הרי לא מדובר במערכת ארבע העונות המוכרת לנו, והמונסון שבא דווקא באוגוסט לא כל כך מתחשב בעובדה שזו התקופה בה רובינו מקבלים חופשה מהעבודה והלימודים…
זהו זה, אתם מוכנים להתחיל לתכנן את המסלול שלכם, אבל אל תתכננו יותר מידי, תשאירו לעצמכם קצת מקום לשינויים וזרימה… כמובן שאם אתם רוצים להתייעץ עם גולשים ומטיילים נוספים ולקבל המלצות חמות מהשטח, אתם מוזמנים לשאול ולחפש בפורום מטיילים בהודו וגם לקרוא המלצות קודמות בנושא תכנון מסלול.


 ציוד וציוד לטרקים – אחת השאלות היותר נשאלות היא- מה לקחת? מה לשים בתיק? איך אורזים לטיול כל כך ארוך ובמה שווה להשקיע כסף? את המידע המפורט תוכלו כמובן לקרוא במאמר המפורט של צוות האתר: ציוד לטיול בהודו. הדעות והגישות בנוגע לציוד בקרב מטיילים הן מגוונות כמו בשאר הנושאים, יש תרמילאים מנוסים שנוסעים להודו רק עם הבגדים שלגופם והארנק, ויש טיילים ותיקים שלא זזים בלי המוצ’ילה המקצועית שלהם ונעלי ההרים היקרות ביותר שיכלו למצוא.

ישנם למרות זאת שלושה פרטים ששווה שיהיו באיכות גבוהה (ויכולים לשמש אתכם גם בטיולים בעתיד). הפריטים הם: תיק – הבית שלך. תיק טיולים טוב שמתאם לגודל המטייל ובעל מערכת גב\נשיאה טובה הוא מצרך חשוב. לפעמים יש צורך לשאת את התיק למרחקים ארוכים גם בתוך ערים, וכשמדובר בטרקים אז יש לאיכות התרמיל משמעות גבוהה. נעליים – האוטו שלך. מומלץ לקחת נעליים נוחות להליכה ממושכת וגם סנדלים טובות לאזורים וזמנים חמים יותר. למי שמתכנן טרקים וגם רק טיולי יום, נעליים טובות שהלכתם בהם קצת יכולות לעשות את ההבדל בין טיול טוב לטיול שסובלים בו משלפוחיות, שפשופים, ושלא לדבר על נקעים. פליז – השריון שלך. כל אביר צריך שריון, מעיל פליז או בגרסתו העדכנית “סופט-של” הוא קל לנסיעה ולדחיסה אך מחמם מאוד ויעיל לתנאי מזג אויר שונים. בהודו ובנפאל המעילים האלה נמכרים אך אין להשוות באיכות הבידוד והמשקל שלהם למול אלה שניתן לרכוש בארץ.
מעבר לפריטים הבסיסיים הנ”ל ישנן עוד רשימות ציוד רבות מומלצות אך את שאר הפריטים במידה ויחסרו תמיד ניתן להשיג בהודו, מג’ל לחיטוי ידיים ומגבונים ועד מנעול, שעון מעורר ומקלות הליכה. בערים מהן יוצרים לטרקים ניתן להשלים את מרבית אם לא כל הציוד הנחוץ ואפשר גם להתייעץ עם מטיילים שזה עתה שבו מהטרק על מה כדאי לקחת.


 הודו עם ילדים והודו למבוגרים – מתכננים טיול עם כל המשפחה? הרבה שאלות ותהיות עולות כשרוצים לנסוע להודו לא בתור תרמילאים צעירים או עם הילדים (בוודאי אם מדובר בילדים קטנים). בהודו תמצאו הכל מהכל, ולמרות שתמונה המצטיירת בתקשורת, הודו היא לא רק ‘סטלה’ לצעירים אחרי צבא. בין אם אתם יוצאים עם כל המשפחה או יוצאים לתקופה קצרה לבד, הודו תקבל אתכם בידיים פתוחות. לרשותכם מאמר מקיף על טיול בהודו עם ילדים ועל טיול להודו למבוגרים. אם אתם כבר הורים מנוסים בהודו, נשמח אם ספרו לנו איך היה בפורום הודו עם ילדים.


 דת ושמירת כשרות – אתם דתיים ומתכננים לנסוע להודו ולא יודעים איך תשמרו שם על כשרות ושבת? בקרוב מידע רק בנושא, כרגע שאלו את שאלותיכם בפורום דתיים מטיילים בהודו.


 תקשורת – גם אם אתם תרמילאים אחרי צבא שיוצאים ל”טיול הגדול”, וגם אם אתם כבר לא זוכרים את המספר האישי שלכם ויוצאים להודו רק לשלושה שבועות, אתם בודאי כמו כולם רוצים לשמור על קשר עם הבית. היום בעידן האינטרנט והסמארטפונים אין קל מזה. סקייפ, וויבר, וואטסאפ… הקושי כיום הוא דווקא להתנתק מהקשר הדביק עם הארץ.

מידע מפורט בנושא תקשורת ופלאפונים בהודו תמצאו במאמר של צוות האתר.

באזורים המתויירים תוכלו למצוא אינטרנט בכל פינה במחירים מצחיקים ובהרבה מקומות כבר יש ווי פיי. מרבית המטיילים כבר מעדיפים לעשות סים הודי מקומי, עם חבילות גלישה, כדי להיות בקשר גם בינם ובין עצמם וגם עם הבית. באזורים הנידחים ביותר, לרוב תהיה קליטה לשיחות ברשתות הודיות מסויימות וכמעט תמיד תוכלו למצוא קו טלפון בינלאומי שמאפשר שיחות לארץ אך במחירים קצת גבוהים יותר.

לא מומלץ להגדיר זמן קבוע לשיחה עם הבית, כיוון שאם תאחרו לשיחה המשפחה בבית תתחיל לדאוג, ויכול להיות שסתם זרמתם בפיטפוטים עם מישהו במסעדה או שהאוטובוס שהייתם עליו איחר בשלוש שעות את יעדו (דבר נפוץ מאוד ב”זמן הודו”).
כמובן שישנן אפשרויות תקשורת מגוונות מאוד כמו לרכוש סים הודי ואפילו להביא מחשב נייד ולרכוש מודם סלולארי “נט-סטיק” הודי וכך להיות מחובר כל הזמן, כל אחד והצרכים שלו.

הכינו מראש רשימת טלפונים חשובים שתהיה איתכם. גם אם באתם להתנתק, שוב פעם, על כל מקרה טוב שיהיה. כמעט בכל מקום תמצאו חנות עם טלפון. וגם אלו מכם שהיו בהודו בטח תוהים למשמעות השמות. אז ככה:

כשאתם רואים STD לא מתכוונים למחלות שכאלה, אלא ל Subscriber Toll/Trunk Dialling- – טלפון לשיחות מקומיות בתוך הודו.

יש גם ISD– International Subscriber Dialling– שיחות בינלאומיות, כשהמחיר הסטנדרטי הוא 5 רופי לדקת שיחה.

ולא נשכח את PCO– Public Call Office– בעצם זה שם אחר לטלפון ציבורי.

למי שמעוניין לשמור על קשר גם בתוך הודו נון-סטופ או להיות מחובר לאינטרנט אפשר להביא סמארטפון מהארץ ולקנות סים מקומי. לא שאנחנו משוויצים אבל הודו סי או איי אל היא המשווק היחיד של כרטיס סים של חברת איירטל ההודית, שעשתה במיוחד בשביל גולשי האתר חבילת שיחה והודעות לישראל.


אם כבר הגעתם להודו או מעוניינים להיות עוד יותר מוכנים קראו עוד בתגיות, ובקטגוריות המאמרים על: טיפים, תחבורה, הודו על אופנוע, אוכל הודי, ועוד ועוד ועוד. מידע רב וטיילי הודו מומחים עומדים לרשותכם ברחבי האתר והפורומים! נמסטה ולהתראות בחלקו הבא של המדריך…

מצוות hodu.co.il

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *