Categories
ללא קטגוריה

ציוד לטיול בהודו

נוסעים להודו? איזה כיף לכם!

אחרי שכבר עברתם את השלבים הראשונים בארגון הנסיעה, הגיע הזמן לארגן את התיק! מה אורזים, כמה ולמה? במאמר הבא.

לפני שנוסעים לטיול ארוך יש נטייה לנסות ולארוז את כל הבית, לארוז בגדים שאנחנו אוהבים ורגילים אליהם ביום יום, חפצים שאנחנו “לא יכולים בלי”. והאמת, שגם אם תנחתו בהודו בלי כלום, תוכלו למצוא את כל מה שתצטרכו ויותר, באיכות כזו או אחרת.

דורות קודמים של תרמילאים יוצאי הודו אפילו יגידו “תביאו תחתונים, והרבה, אין איפה לקנות שם תחתונים נורמליות” אבל גם הימים האלה חלפו ואפשר למצוא אחלה תחתונים, אפילו עם הדפסים ותחרה.

יש כמה דברים שצריך לחשוב עליהם לפני נסיעה להודו ובכלל. מה האופי שלכם? מה האופי של הטיול אליו תצאו? מתים על טרקים ומתכוונים לבלות את החודשים הקרובים של חייכם בהליכה בין הרים ובין סלעים? מתגלגלים בקושי בין בתי קפה ואלרגים לעצים?

לכל תרמילאי יש את השאיפות והחלומות של הטיול שלו, אז תתחילו בלחשוב- איך אני רוצה שהטיול הזה יראה? ובואו נתחיל לארוז מכאן.

ציוד לטיול בהודו-  צ’ק ליסט בסיסי

אז נתחיל ברשימה פשוטה ודי בסיסית, בלי כל הסייגים וההתלבטויות, של מה מומלץ להביא. מי שמעוניין בפירוט והסברים מוזמן להמשיך ולקרוא או לשאול ולהתלבט בפורומים שלנו.

תרמיל גדול

תיק קטן/ תיק צד

נעלים נוחות להליכה

סנדלים

ציפה של שמיכה (תחליף קל לשק שינה)

מעיל קל/ פליז

חולצה ארוכה חמה (תרמית / סווטשירט- תלוי ביעד שלכם)

1-2 זוגות מכנסיים ארוכים טובים

1-2 זוגות מכנסיים קצרים

2 טי-שירט (תמיד אפשר לקנות)

8 זוגות תחתונים

5-6 זוגות גרביים טובות

תיק רחצה- ראו פירוט.

תיק תרופות- ראו פירוט.

מגבת

בגד ים

חבל

מצלמה

מנעול קטן

משקפי שמש/ משקפי ראייה

פנס

חגורת כסף

מסמכים חשובים

ספר

נגן מוזיקה

מטענים לכל מכשיר שלקחתם

ציוד לטיול בהודו- תרמילים ותיקים

קודם בחרו לכם מוצ’ילה- תרמיל (למרות שזה סלנג דרום אמריקאי אנחנו מאמצים את המונח גם עבור הודו). התרמיל הזה הולך להיות הבית שלכם לחודשים הקרובים. אתם צריכים תרמיל שיהיה נוח על הגב (עם או בלי טרקים) אפילו בשביל ההליכות מתחנת הרכבת לגסט האוס במיין בזאר. גם בתוך ערים וכפרים יש לפעמים הליכות ארוכות. עבור רוב התרמילאים תרמיל בנפח 60 ליטר הוא די והותר (ואם אתם חוששים לשופינג, תמיד אפשר לקנות ולשלוח חבילות לארץ או לקנות תיקי יד קטנים/בינוניים לפני הטיסה חזרה לארץ ולא כדאי להשתרך עם תרמיל ענק על הגב כל הטיול בשביל הקניות של הסוף). כדאי שיהיה לו כיסוי גשם, גם כשבאמת יש גשם וגם כדי שיהיה יותר מסורבל להתעסק לכם עם התיק.

תרמילים שמיועדים לטרקים (ציוד לטרקים בהמשך) מגיעים לרוב בפורמט של “שק”. זה לא בדיוק הסידור הכי נוח אם אתם לא מתכוונים לטרק מרחקים ארוכים שמצריכים תרמיל איכותי גדול יחסית. אם זה המצב יותר כדאי לכוון לתרמיל שנפתח בצורה נגישה יותר (תאים, ריצ’רצ’ים) שיהיה לכם קל להוציא ולמצוא ציוד בגסט האוס. תחשבו על תרמיל שתצרכו לפרוק ולארוז כל כמה ימים.

כמובן שנפח התיק תלוי בכם, כמה ציוד אתם חושבים שתקחו מהארץ ותצטרכו בהודו? בהמשך המאמר תמצאו רשימה מומלצת שגובשה על ידי צוות האתר, משם תוכלו לקבל מושג על כמות הציוד.

תיק גב קטן נוסף למטוס ולשאר הנסיעות בתוך הודו הוא הכרחי (משהו שמתאים לספר, מחברת, מים, נשנושים, מצלמה וכו’). איכותו של תיק הגב תלויה בכם- אם אתם בעניין של טרקים קצרים מידי פעם, בלי הרבה ציוד, כדאי להביא תיק עם מערכת גב סבירה לפחות. האמת שזה תופס גם עבור טיולי יום של הליכה בין אתרים; תיק שלא יהיה נוח על הגב או בעל רצועות שלוחצות על הכתפיים פשוט יגרום לסבל ומצב רוח.

אנחנו ממש לא קוראים לכם לצאת ולקנות תרמילים חדשים לפני הנסיעה, זה בכלל לא הכרחי, אבל שווה להשקיע קצת מחשבה קדימה בעניין. זה נכון כמעט עבור כל פריט אחר, אבל דווקא תרמילי גב באיכות טובה לא תמצאו בקלות בהודו, אם בכלל (ואם אתם מחפשים איכות אז המחירים לא יותר זולים כפי שאולי תטעו לחשוב).

תיק צד קטן לחפצים שיהיו עליכם רוב הזמן (ספר קטן/מחברת/פנקס, עט, פלאפון?, ארנק, טישו, שפתון, מוצרי הגיינה וכו’). אולי זהו סעיף שמופנה יותר לקהל הקוראים הנשי, ובכל מקרה, לא נורא אם לא הבאתן. יש מבחר אדיר בהודו. ההמלצה שלנו היא תיק צד עם ריצ’רץ- מזמין פחות ידיים חטטניות באתרים הצפופים…

טיפ חשוב לגבי כל סוגי התיקים- בדקו את הריצ’רצ’ים והסוגרים השונים לפני הנסיעה. אמנם ניתן לתקן ריצ’רצ’ים כמעט בכל פינת רחוב בהודו (ואפילו ברכבת!) אבל עדיף להימנע מסיטואציה שהתרמיל שלכם מטלטל פתוח היכן שלא תהיו. כדאי גם לודא אפשרות לנעילה של התרמילים והתיקים בעיקר עבור הנסיעות הארוכות באוטובוס/הרכבת.

ציוד לטיול בהודו- נעליים

נעלי הליכה/ ספורט. נעלי הליכה נוחות הם שוב גורם משמעותי שיכול להשפיע על החויה שלכם ממקום מסוים, בטח ובטח אם מדובר בטרק אבל גם בטיולי יום כשעומדים על הרגליים והולכים רוב היום. הנוחות חשובה. פירוט על נעלי הליכה (נעלי הרים) תמצאו בסעיף טרקרים.

סנדלי שורש וכו’.

כפכפים למקלחת או סתם ליום יום. לא חייבים להביא מהבית, יש שפע כפכפי “מייד אין אינדיה/צ’יינה” שתוכלו לקנות עד 100 רופי.

ציוד לטיול בהודו- ביגוד

מעיל קל. פליז או סופט-של (Soft shell). החבר הכי טוב בימים קרירים ורוח. אפשר להשיג סופט-של גם בהודו אבל כנראה שזה יהיה זיוף, אולי זיוף שנראה טוב אבל מעיל כזה לא יהיה איכותי כמו מעיל מקורי.

חולצה תרמית. כדאי ביותר אם אתם מתכננים טרקים, ואפילו אם אתם מתכוונים להגיע לאזורי ההרים בצפון הודו בעיקר. היתרון שלה הוא חימום אפקטיבי מול נפח- היא לא תתפוס הרבה מקום בתיק כמו מעיל עבה שהיה עושה את אותה עבודה.

געטקס / טייטס תרמי. שוב, אם אתם נוסעים לטרק בהרים זה פריט חשוב.

2- מכנסים ארוכים. כדאי שמבין המכנסיים שתביאו יהיה מכנס טיולים אחד. היתרונות שלהם רבים: הם מתייבשים מהר, רובם מודולרים (מתפרקים לקצרים), עמידים ויש בהם כיסים. בנות אולי ירצו לקחת טייטס.

2- מכנסיים קצרים. הערה לבנות: דווקא חשיפת הרגליים בהודו נחשבת נועזת, למרות שתראו פופיקים של נשים מבצבצים תחת הסארי בכל מקום. אבל זה עניין תרבותי. נכון שבדלהי יש 40 מעלות עם 99% לחות, אבל עדיין נהוג להסתובב במרחב הציבורי בבגדים צנועים; מכנסיים עד הברך וצעיך שמכסה מחשוף וקצת כתפיים יעשו את העבודה ברוב המקומות ויחסכו מכן, בנות יקרות, הרבה חוסר נעימות. ובכל זאת אם אתן נוסעות לדרום, מדינות מסוימות כמו קרלה, טאמיל נאדו, וגואה נחשבות מתקדמות יותר כשהאטרקציה המרכזית היא החוף- במקומות כאלה מקובל יותר ללכת עם מכנסיים קצרים.

2-3 טישירטים/גופיות– יש כל כך הרבה סוגים, צבעים, הדפסים ודוגמאות בחנויות בבזארים השונים שלא צריך להסחף. אפשר לארוז חולצה/גופייה או שתיים באיכות טובה שתלווה אתכם משך כל הטיול.

מבחינת הביגוד שאתם מביאים- אם אתם בקטע של שרוואלים ודיויות (ראה ערך השטן לובשת בררה), אל תתאמצו לסחוב מלא. תמיד אפשר להביא פחות בגדים ומי שמחבר לאופנה הישראלית המקומית יכול לקנות פה בגדים בשפע.

8 זוגות תחתונים עם הדפס. כדי שיהיה מצחיק כשאתם תולים כביסה בחוץ. אולי פחות רלוונטי לבנים, אבל אם יותר נוח לכם בבוקסרים, תביאו כמה זוגות איכותיים מהבית.

5-6  זוגות גרביים

ציוד לטיול בהודו- הגיינה

היגיינה. הכי חשוב שיהיה תיק רחצה טוב וחזק, את כל השאר תוכלו לקנות בהודו כבר. אבל בכל זאת הנה רשימה כללית: מברשת שיניים (כי שווה לקחת גם לטיסה), דאודורנט (אם אתם אוהבים דאודורנט סטיק, קשה להשיג כאלה בהודו), קרם הגנה, קוצץ/ מספריים לציפורניים, מראה קטנה, פינצטה. אפשר להביא בקבוק שמפו קטן ובקבוק סבון לגוף קטן בהודו תוכלו לקנות אחלה מוצרים.

מגבת מטיילים– כזו שמתייבשת מהר אבל עדיין שתהיה גדולה מספיק, מגבת קטנה זה מבאס.

ציפה. של שמיכה, כזאת שאפשר להיכנס לתוכה לישון. כן, זה נכנס בקטגוריית הגיינה כי אין לנו קטגוריית מצעים. אבל זאת עיקר המטרה של הציפה, לתת לכם הרגשה (קצת) יותר טובה כשאתם נכנסים למיטה זרה בגסט האוסים השונים ולפעמים זה חוצץ הכרחי בינכם ובין שמיכות ומזרונים מפוקפקים.

ציוד לטיול בהודו- ציוד חשוב נוסף

בגד ים. שוב סוגייה נשית. בדרום הודו מקובל להיות בחוף בבגד ים אבל ברוב המקומות האחרים כדאי לנשים להכנס למים עם חולצה ומכנסיים, שאפשר למצוא בקלות בהודו.

חבל דק חזק. בעיקר לכביסה אבל גם לאילתורים וחיזוקים בנסיעות וכו’. (אפשר גם כמה אטבים)

מצלמה

נגן מוזיקה (שווה להביא גם רמקול קטן, נחמד לשים מוזיקה בחדר).

משקפי שמש

משקפי ראייה – אם אתם באמת מסתמכים עליהם ביום יום אולי שווה לשקול להביא זוג נוסף ספייר. אם אבדו המשקפיים או נגרם נזק בעודכם בעיר, הסירו חשש! בלי בעיה תוכלו לעשות זוג משקפי ראייה חדשים, בררו היכן הקניון הקרוב ותמצאו חנויות משקפיים עם אופטמטריסט כמו בבית.

פנס

חגורת כסף

אולר

מטענים (לכל מכשיר שלקחתם: פלאפון, מצלמה, נגן מוזיקה וכו’).

מנעולים שיהיה לכם גם לתיק וגם לדלת הגסטהאוס במידה ותרגישו יותר בטוח במנעול מהבית. אפשר גם להביא כבל מתכת לנעילה, יש כיסויים גדולים כמו שקים שאפשר לנעול וגם בשביל לנעול את התיק לספסל בנסיעת רכבת.

מסמכים חשובים. צילום/סריקה למייל של הדרכון, ויזה, כרטיס טיסה, ביטוח ומספרי טלפון.

ספר טוב שבא לכם לקרוא, בהמשך תוכלו להחליף/ לקנות (גם בעברית!).

ציוד לטיול בהודו- ציוד לטרקים

מתכננים טרקים? תרמיל איכותי יכול להיות ההבדל בין חוויה נהדרת של טרק ולבין הזיכרון “כן, נו, זה הטרק שדפק לי את הגב” או “זוכר שנקרעה לי הרצועה של התיק בירידה מהמצוק?? איזה פחד!”. מערכת גב טובה ותומכת היא הכרחית. לא שאנחנו באים לתמוך באיזושהי חברה, אבל במקרה של תרמילים מקצועיים/חצי מקצועיים שווה להשקיע בתרמיל שילווה אתכם עוד שנים רבות, למדוד בחנויות ולנסות דגמים שונים, עד שבאמת מרגישים נוח.

שק שינה. שוב מופנה לטרקרים בעיקר. ברוב המקומות המוכרים שיוצאים לטרקים ניתן להשכיר שקי שינה סבירים וטובים. אם יש לכם שק שינה שאתם סומכים עליו ומתכננים אולי גם לרדת מהשביל, שק שינה יוכל לעזור גם כשלנים אצל משפחות וכו’; לא תמיד יש להן מספיק שמיכות ויכול להיות קר. שק”ש גם יכול להחליף את השימוש של הציפה בכל גסט האוס. החיסרון הגדול הוא הנפח והמשקל שהשק”ש תופס בתרמיל.

נעלי הליכה– נעלי ההליכה ילוו אתכם בין הרים ובין סלעים, יחזיקו אתכם וישאו אתכם בעליות ובמורדות ההימלאיה. אם אתם חובבי טיולים בוודאי כבר יש לכם נעלי הליכה טובות שאתם רגילים אליהן- מצויין. אם בכוונתכם להתחדש בזוג דנדש, כדאי לקנות נעל גבוהה שתומכת בקרסול. טוב שתהיה נעל שתתמוך ביציבה שלכם ובגב, ותקטין את הזעזועים שסופגות הברכיים בירידות. נעליים איכותיות (אם יודעים לשמור עליהן) יכולות ללוות אתכם שנים רבות, וכדאי להשקיע בהן. לא צריך להביא וקס וכאלה, בכל מקום תמצאו סנדלרים ברחוב שיעשו תיקונים קטנים ווקס. הימנעו מלהגיע עם נעליים חדשות לחלוטין שעוד לא עברו את החוויה של כף הרגל שלכם, מבאס להסתובב בהודו עם כאב רגליים, שפשופים ושלפוחיות עוד לפני שיצאתם לטרק אחד.

איפה הקפה?

הכי חשוב- הקפה השחור שלכם!

ציוד לטיול בהודו- רפואה

הרבה נלחצים מנושא הרפואה בהודו. יש הרבה הכנה מקדימה, חיסונים ומחשבות על כל מחלה שיכולה לפגוע בכם ובטיול שלכם, מה שמוביל הרבה פעמים לקניה של כמויות הזויות של תרופות. נתחיל בהרגעה – גם בהודו יש בתי מרקחת מצויידם היטב. יש רופאים בכל הרמות ובמקרה ואתם חולים במשהו יותר רציני, יש מרפאות מטיילים בבתי החולים באזורים התיירותיים. תזכרו שהרבה תחלואים שנראים לנו מוזרים ואקזוטים הם עניין יום-יומי עבור ההודים אז אין מה לחשוש מהתייעצות עם רוקח או רופא הודים. מידע נוסף תוכלו למצוא במאמר חיסונים להודו.

כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה ורופא טיולים האם יש תרופה מיוחדת שעליכם לקחת בגלל מצב רפואי רגיש וכו’. הרכב התיק תלוי באופי הטיול שלכם, יוצאים לטרק? כדאי להערך בהתאם למרות שאת רוב הדברים, אם תצטרכו, תמצאו בבתי המרקחת בהודו. בטרקים בין כפרים לפעמים יגיעו אליכם ילדים שתחבשו אותם (אני באופן אישי הצטערתי כשלא היה עליי מספיק ציוד בסיסי לעזור).

כדורים למחלת גבהים ומלריה אפשר גם לקנות “יד שנייה”. רוב התרמילאים שחוזרים מהודו לא עשו בהם שימוש וכנראה שגם לא יעשו. תוכלו לקנות כדורים במחיר זול יותר ולעזור קצת לסביבה עם שימוש חוזר. תוכלו להתקשר עם מטיילים חוזרים שישמחו למכור לכם את התרופות בלוח הודו ובפורום תרופות.

שאלת השאלות של תרמילאים שמגיעים להודו היא איך מתמודדים עם הבטן בהודו? אם אתם חוששים להסתגלות של הבטן תבררו באגף תוספי התזונה בבית המרקחת על תמצית זרעי אשכוליות ופרוביוטיקה, אלו תוספי תזונה שיכולים לעזור בהפחתת תופעות הבטן השונות ויכולים לעזור במניעה. כדורי פחם פעיל (נשמע מוזר אבל ממש עוזר) עוזרים במצבים של מחושי בטן וגזים. מומלץ לקחת תרופות סימפטיות יותר לטיפול בתופעות של שלשול וכאבי בטן כמו קלבטן. תרופות לעצירת שילשולים כמו אימודיום הן מאוד חריפות, ויעצרו לכם את כל המערכת. אם מדובר בקלקול קיבה או במשהו יותר רציני, הגוף שלכם מנסה להיפתר ממשהו אז עדיף שתתנו לו לעשות זאת בלי לעצור את כל המערכת ותנוחו יום-יומיים. שתו הרבה נוזלים ו- ORS (Oral Rehydration Salts) –  מלחים שמגבירים את ספיגת הנוזלים בגוף. אם אין שיפור ואתם ממשיכים בשילשול חריף ושלפו תותחים כבדים יותר (אנטיביוטיקות). אימודיום שווה ערך לפקק במעי, השתמשו בו רק אם אין ברירה.

תיק תרופות בסיסי. בגדול כדאי לקחת קצת מוצרי חבישה/יוד לחיטוי/פלסטרים, אנטיביוטיקות לשלשולים וזיהומים (אם אתם בעניין), כאבי בטן וכאבי ראש (אדוויל, אקמול וכו’), כדורי נגד בחילה, כדורים לטיהור מים (אם אתם מטרקים בעיקר).

פצע בהודו לא מחלים“. זה די נכון, קשה להם עם כל הזיהומים מסביב, ולכן כדאי להביא משחה אנטיביוטית לשריטות ופצעים בידיים וברגליים, ולהשתדל לשמור על פצע נקי.

לבעלי תרופות מרשם קבועות. קחו איתכם מרשם להודו. זה יציל אתכם במצבים שתתקעו בלי הכדורים שלכם. כדאי אולי גם לצלם את המרשם ולשמור עותק במייל.

לנועזים. קונדומים תקנו בארץ למרות שבמקומות מתויירים מספיק כן תוכלו למצוא מותגים שאפשר לסמוך עליהם.

המלצות נוספות שלנו, אם אתם סובלים מאלרגיות, לא לשכוח אנטי היסטמינים.

יש הרבה משחות טובות בהודו (אייורוודיות- מהרפואה ההודית המסורתית, או מקובלות) לכל מיני כאבי שרירים ומפרקים, פטריות, פריחות וכו’ אם תרגישו צורך.

ציוד לטיול בהודו- לא חייבים

פלאפון. סוגיית הפלאפון. להתנתק או לא להתנתק? זו השאלה. ולחלוטין החלטה שלכם. אנחנו רק נגיד שכבר במקומות רבים בהודו, גם גסט האוסים ובתי קפה פופולרים, נהנים מחיבור לווי-פיי (Wifi) כך שאם יש לכם מכשיר חכם באמת יהיה לו שימוש. אם אתם סתם רוצים סים מקומי, מכשיר זול ופשוט (עד 2000 רופי) תוכלו לקנות בכל מקום. מתלבטים ורוצים לדעת עוד? תוכלו להמשיך לקרוא במאמר

כילה למי שנוסע לאזורים היותר דרומיים בהודו. לא חובה, בהרבה גסט האוסים בדרום החדרים מגיעים עם כילה, ויש גם איפה לקנות, אבל לא משהו קומפקטי כל-כך.

אלכוג’ל. ניתן לקנות בכל בית מרקחת וכמעט בכל חנות.

מגבונים לחים/אינטימיים לנשים. כן יש מגבונים בהודו ואפשר גם לקנות שם. נחמד לנסיעות אבל מזהם.

מחברת. קחו אם אתם מתחילים לכתוב בטיסה, אבל בהודו תמצאו מגוון שעושה חשק לכתוב.

כרית מתנפחת לצוואר. גדג’ט שיכול לעזור בשעות נסיעה קשות. דרגת נוחות גבוהה מכתף של הודי או מחולצה מקופלת, לגמרי תלוי בכם.

מיותר. תחסכו מעצמכם מוצרים נגד יתושים- מה שיש בארץ ממש לא מזיז ליתושים ההודים אבל התכשיר המופלא אודומוס (Odumus) ( שמככב גם בכתבה מתנות שהיינו רוצים לקבל מהודו) עושה את העבודה היטב.

ציוד להודו- סיכום

כל אדם אחר, לכולנו סטנדרטים שונים וכך כל טיול הוא שונה. רשימת הציוד שעברתם עליה עכשיו היא לא מוחלטת, עם סייגים והתלבטויות שיש גם לנו. בסופו של דבר אתם יודעים מה נוח לכם ומה הכרחי מבחינתכם ואני רק מקווים שעזרנו לכם לקבל קצת מושג וכיוון בנושא. יש שאלות שנותרו פתוחות מבחינתכם או סעיף ציוד שאי אפשר לוותר עליו? כתבו לנו.

  • הן הכתבה הן רשימת הציוד וסעיף הרפואה בפרט מוגדרים כהמלצת צוות האתר בלבד ונכתבו מתוך נסיון אישי. הכתבה אינה מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *