Categories
ללא קטגוריה

מטייל השבוע – יניב לוי

יניב לוי נמצא ממש בשיא של הטיול, ולמרות שלדבריו "בהודו אתה שוכח את עצמך בין כל הבלגנים והעניינים", הצלחנו לשוחח איתו על הודו שלו.

 


מאת: נגה פסו



בפושקר במהלך טיול אופנועים בכפרים
 
מה הסיבה שטסת להודו?
"זאת הפעם הראשונה שלי בהודו. אמרתי לעצמי שאני חייב לראות את התת יבשת הזו שכולם לא מפסיקים לחפור עליה. אני חושב שזו הסיבה העיקרית שבגללה נסעתי- לראות אם כל הסיפורים הנפלאים והזוועתיים נכונים. טסתי במרץ ואני חוזר ביולי".

איפה בהודו אתה נמצא?
"אני נמצא עכשיו בבאגסו שנמצאת ממש קרוב לדרמסאלה וזה מקום ממש מגניב. יש פה מלא קורסים וסדנאות כמו צורפות, סריגה, בישול הודי, נגינה על כלי נגינה הודים, מסאג', יוגה וכו'. כל מי שמגיע לפה עושה מלא סדנאות או סתם עובר ממסעדה למסעדה ועושה טיולי יום באיזור. אני פה כבר יותר משבוע".

מה אתה ממליץ לעשות בדרמסלה?
"יש נטייה לאנשים פה לשכוח מעצמם ולפעמים להתעצל יותר מידי ולא לעשות את מה שהמקום הנפלא הזה מציע… תגיעו לפה ותעשו סדנאות, תלמדו דברים שמעניינים אתכם ותעשו טיולי יום באיזור. הנוף פה מדהים מההרים שמעל באגסו. מומלץ ביותר לישון לילה בטריונד ( Triund טיול יום מבאגסו, טיפוס של כ-8 ק"מ). יש נוף של הרים מושלגים מעל ובלילה הכוכבים כ"כ בוהקים ונוצצים שאתה שוכח את עצמך לכמה שעות".




יניב לוי בבאגסו
 
בהודו אתה אף פעם לא לבד
"טסתי לבד מהארץ ומהר מאוד פגשתי בחבר שטיילנו ביחד בנפאל והיה באמת מדהים, אבל התפצלנו ועכשיו אנחנו כל אחד עם חברים חדשים. קשה להגיד "אני לבד בהודו" כי אתה אף פעם לא לבד, בכל מקום פוגשים ישראלים והם מהר מאוד הופכים להיות חברי נפש. מדהים איך בהודו גם בלי להכיר מישהו אתה חבר שלו, אנשים שאולי לעולם לא היית מתחבר עליהם בארץ, וזה נפלא בעיניי".
 
החוויה ההודית ההזויה שלי – חתונה הודית.
יניב: "לפני שהגעתי לאזור דרמסאלה הייתי ברישיקש. יכול להיות שאנשים יגידו שזו טעות אבל לא נשארתי שם יותר מיום. החום היה בלתי נסבל ואחרי יותר משבוע בורנאסי, החלטתי לוותר על רישיקש. בדרך מורנאסי לרישיקש (הרידואר יותר נכון), הכרתי חבורה של הודים צעירים בערך בגילי (23) ומפה לשם דיברנו והתחברנו והם הזמינו אותי לחתונה של אחד מהם למחרת בהרידואר. כמובן שהסכמתי, כי מתי עוד תהיה לי הזדמנות להיות בחתונה אסלית של הודים?! אז אחרי שהלכנו עם החתן לטבול בגנגס לפני החתונה, התחילה מסיבה שעצרה את כל התנועה ברחוב והיו נגנים הודים וזמר ששר בזמן אמת, החתן היה בכרכרה שנגררה ע"י שני סוסים חסונים ויפים, ממש כמו בסרטים. אחרי שעתיים של ריקודים ברחוב הגענו ל"אולם" וגם שם המשיכו הריקודים במשך שעות על גבי שעות ואני, עבדכם הנאמן, לא נשארתי אדיש, דפקתי שם ריקודים הודים והרגשתי ממש בסרט הודי. זו תהיה ללא כל ספק חוויה שאני לא אשכח לעולם. והאוכל היה מעולה! את זה אני גם לא אשכח".



לאסי בורנסי
 
מה המקום שהכי אהבת בהודו?
"קשה להגיד מה המקום שהכי אהבתי כי כל הודו שונה. הכי חווייתית הייתה ורנאסי. אבל שומעים עליה כ"כ הרבה שאני לא אחפור עליה גם. עשיתי משהו קצת פחות שיגרתי שהוא לא חלק מ"שביל הפלאפל". הייתי במקום שנקרא סיקים, שזו מדינה קטנטנה בצפון מזרח הודו, ממש מזרחית מנפאל וממש נהנתי לכל אורך עשרת הימים שהייתי שם. יש פה מלא טיולי יום וטרקים קטנים, אבל גם מלא כפרים וערים קטנות שפשוט נהנים מאוכל הודי אמיתי ומנופים עוצרי נשימה. המקום לא "נפגע" מגל התיירים אז הכל אותנטי ואנשים שם הם לא כ"כ הודים- הם שילוב מעניין של נפאלים, טיבטים והודים והם מאוד חייכנים ולבביים. וכמובן מקדשים מדהימים שחייבים לראות כמה מהם".

המלצה על מקום קסום
"בסיקים עשיתי מסלול שהלך ככה: הגענו מדארג'ילינג שנמצאת בבנגל המערבית לג'ורטאנג, אין מה לעשות שם בכלל והיה נורא חם כשהגעתי, אז רק העברתי שם לילה והמשכתי הלאה. הגעתי לאגם קאצ'ופרי שזה מקום מאוד קדוש להינדואיזם, ישנתי לילה אחד בגסטהאוס שליד האגם ובבוקר למחרת עליתי לכפר קטן שנמצא על גבעה. ישנתי אצל סונאם, בחור נפאלי מקסים שגר שם עם משפחתו ויש לו כמה חדרים בסגנון "home stay". ישנתי שם שלושה לילות והוקסמתי מהמקום. אמנם לא היה יותר מידי מה לעשות, אבל הנוף היה מדהים, מלא בהרים ובירוק. פשוט נרגעים שם ושוכחים שהזמן קיים, קוראים ספר ומשחקים קלפים. בימים בהירים ניתן אפילו לראות את רכס הקנצ'נג'ונגה שהוא ההר השלישי הכי גבוה בעולם! אבל אני לא ראיתי.

משם הלכתי ליוקסום ברגל, הליכה של 4 שעות בירידה מדהימה בתוך יערות סבוכים ומלאים בפרחים צבעוניים. יוקסום, שבעבר הייתה בירת סיקים, כבר יותר מפותחת מאגם קאצ'ופרי ויש שם מסעדות טובות עם אוכל סיקי וטיבטי, מקדשים יפים במרחק כמה שעות הליכה וניתן להצטייד שם בכל מה שרוצים.
אחרי שני לילות וכמה מקדשים ביוקסום המשכתי לפלינג ולא היה שם יותר מידי מה לעשות, אז המשכתי לרבונגלה, ששם נמצא אחד הפסלים הכי גדולים של בודהה שמוקף בפארק ענק. חוץ מזה הייתי בעוד כמה מנזרים, חלקם מרשימים וחלקם קצת פחות, אבל משהו באווירה של סיקים מאוד שונה- זה כאילו הודו ונפאל יחד שיוצרות קסם במקום. מומלץ!"



"בהודו התנהג כהודי". יניב באוטובוס בדארג'ילינג
 
מה אתה הכי אוהב בהודו?
"הדבר שאני הכי נהנה ממנו בהודו זה שיש פה הכול מהכול – והרבה, ושהיא פחות או יותר מתאימה לכולם: לחיילים משוחררים שבאים להשתחרר ולהירגע אחרי שנתיים-שלוש של שירות, סטודנטים, מבוגרים, ילדים והכל. אתה יכול להתבטל במסעדות ואתה יכול לטרק כל הטיול. אתה יכול לראות מקדשים ואתה יכול להסתלבט בחופים מדהימים. אתה יכול לראות הרים מושלגים ומדברים ענקיים. יש פה הכול! אתה רק צריך לבחור איזה סגנון טיול מתאים לך ולעוף על המדינה הזאת!"
 
מסר לסיום?
יניב: "לסיום רציתי להגיד משהו שתמיד ידעתי אבל רק בבאגסו אימצתי את זה במאה אחוז: סאב קוץ' מילגה שזה בהינדו וזה אומר "הכול אפשרי". everything is possible. בהודו באמת יש תחושה שהכול אפשרי… מה שבא לך- אתה פשוט עושה". 
 
 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *