Categories
ללא קטגוריה

מטייל השבוע – עומר וינברג

השבוע בפינת "מטייל השבוע" פגשנו את עומר וינברג. עומר נמצא כרגע בהיידרבאד, מתנדב בארגוני רווחה וחושב שדרמסאללה זה המקום הכי יפה שראה בחיים. בואו להכיר!  

מאת: נגה פסו
 



Omer Weinberg
 

איפה אתה נמצא בהודו?  
"אני נמצא בהיידרבאד, שבמדינת "אנדרה פרדש", כבר 4 חודשים מתנדב בארגוני רווחה הודים מקומיים. רכז בתוכנית TEN B'Tzedek משותפת של הסוכנות היהודית וארגון בצדק. חוץ מזה הייתי בדלהי ומומבאיי (ערים ממש לא מומלצות למי שמעניין אותו משהו אחר חוץ מאתרי ארכיטקטורה יפים), הדבר היחיד שהיה מעניין זה הבתים של גנדי.
פה בהיידרבאד אין בכלל תיירים, מה שמבחינתי ממש מאפשר לראות איך הודים באמת חיים, הודים שלא רגילים לתיירים ושלא יודעים מילה בעברית".

 


עומר וחברים מפרויקט "תן בצדק", בעיר היידרבאד
 
מה זה פרויקט "תן בצדק"?
"בתוכנית משלבים התנדבות בארגון מקומי, אני ספציפית עבדתי בבית יתומים, ביחד עם לימודים של תרבות מקומית, יצירת פרויקטים וצדק חברתי ממקורות יהודיים (service learning). המטרה היא שיהיו בתוכנית יהודים מכל העולם, כרגע עוד הרוב מישראל ויש עוד כמה חבר'ה מארה"ב ואירופה. יש כרגע 4 מרכזים בעולם – אתיופיה, הודו, מקסיקו ואחד בקריית שמונה. אני בחרתי ללמד את הבנות הבוגרות אנגלית וכישורי חיים, הכשרתי את המורים בהוסטל  באנגלית, מתודיקה ומנהיגות ויצרתי פרויקט של היגיינה וחינוך לבריאות בהוסטל עצמו".
 


עומר וחברים מפרויקט "תן בצדק" בחגיגות ההולי.

איזה מקום הכי אהבת בהודו?
"את אזור מרגלות ההימלאיה, אזור דרמסלה ,המקום הכי יפה שראיתי בחיים".

 
איזה דברים הזויים "הודו סטייל" קראו לך לאחרונה?
#1. רשמיות לא מתוכננת
"לשבת עם ראש העיר ולבקש ממנו לסגור את תעלות הביוב שבשכונה של בית היתומים, לראות כמה הוא מופתע שהייתי מפקד בצבא הישראלי ולהפתעתי שהוא יותר מקשיב לי ממה שהוא מקשיב לשאר ההודים שאיתי.ובסוף, למרות כל סיפורי האימה ששמעתי על הביורוקרטיה ההודית, אחרי כמה שבועות הגיעו עובדים לסגור את תעלות הביוב בשכונה".
 
#2. אירוע לא מתוכנן, ומשקה עוד יותר לא מתוכנן
"הוזמנתי לתחילת הבנייה של אשרם באחד הכפרים שבסביבה על ידי חברה שלנו שביקשה שנעזור בהגשת האוכל. היינו בפוג'ה במשך 8 שעות של האכלת אלים, ניגונים וקבירת האלילים שנסחבו על ידי אנשים שלא יכלו לדרוך על האדמה, אז כל הדרך לקבורה הם דרכו על ידיים של אנשים. וחוץ מזה בגלל שזה היה ראש השנה (ugadi), הציעו לנו את המשקה החגיגי (ugadi Padwa), שמכיל צי'לי ירוק, מיץ תמרינדי, מנגו לא בשל, חתיכות בננה , מלח וזרעי נים (ובוא נגיד שלא נהוג לזרוק אוכל)".
 


עומר במהלך הפוג'ה.
 
#3. מפגש לא מתוכנן
"ב-12 בלילה בנסיעה בין בונטור לדרמאסלה, בזמן עצירה של המיניבוס להפסקת צאי, אני שומע קול מאחוריי שמוכר לי. אני מסתכל אחורה ורואה מישהו שאחרי 20 שניות שאני בוהה בו אני מבין שזה דורון, שהיה צמד ברזל שלי בטירונות. לשנינו לא היה מושג שהשני בהודו. בהחלט הודו …"
 


עומר ודורון במפגש לא מתוכנן באוטובוס לדרמסאלה
 
#4. מומחיות לא מתוכננת
"להעביר סמינר הכשרה ל-25 מורים ומנהלי הוסטלים הודים על שיטות לימוד והובלת קבוצה".
 


עומר מעביר סמינר למורים ומנהלי הוסטלים הודים
 
מה הכי כייף בהודו?
"אני ממליץ פשוט לנסוע באוטובוסים השכונתיים, לקפוץ לבתי ספר, לשבת עם הודים במסעדה, לדבר עם נהגי ריקשה, ובמיוחד ללכת לסרט הודי. 3 שעות של עלילה בדיונית, ווליום חזק (וההמנון הלאומי) כשהקהל פשוט חלק מהסרט; מופתעים, צוחקים, שורקים כשהכוכבת נכנסת, והרבה הרבה ריקודים".

מה אתה הכי אוהב בהודו?
"
אני הכי אוהב שאין יום שאתה לא לומד משהו חדש".

 
 
תמונות: עומר וינברג

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *