Categories
ללא קטגוריה

מצא את המצה: ליל הסדר בהודו ונפאל

פול פאוור ברישיקש, שאנטי בדראמסללה, 800 איש בנפאל- הישראלים לא מוותרים על אוירת החג! היכן חגגו המטיילים את ליל הסדר בהודו ונפאל? בואו תראו

 

 

החגים עשויים להעלות את הגעגועים הביתה, במיוחד כשנמצאים בטיול ארוך והישראלים ידועים בדבקותם במסורת גם מעבר לים. דיברנו עם מטיילים בנפאל וברחבי הודו שקיבלו את החג כל אחד בדרכו שלו.

 

קטמנדו, נפאל

על הסדר הגדול בעולם מספר לנו מקסים כהן (35) מתל אביב: "כשהגעתי התרגשתי מאוד לראות את השלט הענק עם הכתובת 'חג פסח שמח' בעברית ו-800 ישראלים סביבו. האולם הענק היה מלא קישוטים וסביב אושר וחיוכים. פגשתי חברים רבים שהכרתי במסע, כולנו שרנו יחד עם הרב את ההגדה וכמובן לאחר מכן הוגשה ארוחה טעימה!"

 

"שלט 'חג שמח' ענק ו-800 ישראלים סביבו". ליל הסדר בקטמנדו, נפאל

 

רישיקש

אריאל שפיגל (23) מנתניה היתה בסדר קצת שונה ברישקש: "סגרנו קומה במסעדת "נמסטה" שבלקסמנג'ולה והפצנו את השמועה. לא תארתי לעצמי שתהיה היענות כל כך גדולה. בסופו של יום מלא בהתרוצצויות ובישולים ישבו סביב שולחן החג חמישים ושלושה אנשים על שש מצות, עשר הגדות ובקבוק יין אחד שקיבלנו בנדיבות מבית חב"ד (וכמובן מלא אוכל). רובנו אפילו לא הכרנו אחד את השני ובכל זאת חלקנו צלחות, קראנו יחד את ההגדה בבלאגן הרמוני, שרנו בקול עם תופים וגיטרות וכמו שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב – הצלחנו לייצר אווירה משפחתית מרגשת ומעוררת גאווה."

 

"שרנו את ההגדה בקול עם תופים וגיטרות". ליל הסדר ברישיקש. צילום: דפנה כהן

 

"בתפריט היו בין השאר חומוס טחינה ופלפלים ממולאים שהזכירו את הבית ומדי פעם הפסקת חשמל שהזכירה שאנחנו בהודו. סך הכל אחלה אווירה, חג שמח וכיפי" מספרת דפנה כהן (26) מתל אביב שנכחה שם גם.

 

"חומוס, טחינה ופלפלים ממולאים." צילום: רון אבנרי

 

דראמסאלה

ליגל שלמה (23) ממזכרת בתיה החליטה לחגוג יותר ברוגע וארגנה עם מטיילים נוספים ליל סדר במסעדה של שורש בבגסו: "השנה החלטנו לקחת יוזמה ולארגן ליל סדר אלטרנטיבי יותר… חגגנו 16 אנשים במסעדה ושורש נרתם לעזרתינו והכין לנו מאכלים ישראליים מדהימים. היה כיף גדול! "

 

לקחו יוזמה וארגנו סדר אינטימי. ליל הסדר בדראמסאלה

 

דלהי

בבית חב"ד בדלהי ציפו לליל סדר קטן אך במהרה הופתעו. אלדד אלבכרי (28) משדה בוקר היה שם: "הגיעו כ-150 אנשים או יותר ולא היה מקום לכולם אז פתחו אפילו עוד סדר בקומה השניה. החבר'ה של חב"ד עשו הכול כדי שלכולם יהיה מקום ושירגישו בנוח. גם האוכל היה מצוין."  

 

"לא היה מקום אז פתחו עוד סדר בקומה השניה". בית חב"ד בדלהי

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *