Categories
ללא קטגוריה

עמק פרוואטי

כשרוב הישראלים מדמיינים את הודו, הם מדמיינים את עמק פרוואטי- אחד המקומות האהובים על התרמילאים הישראלים, ולא בכדי. אז מה כל כך קסום במקום הזה?
עמק פרוואטי- רקע
עמק פרוואטי (Parvati Vally), או “פרוואטי ואלי” כפי שהוא מכונה באנגלית על ידי המקומיים, הוא מהעמקים היפים, הפורחים והירוקים, שתראו בכל ימיי חייכם. אז מה הפלא שמטיילים רבים מגיעים ליהנות ממנו ו”נתקעים” בקאסול (Kasol) או באחד הכפרים?! עמק פרוואטי והכפר קאסול קיבלו את התדמית של מרכז תיירות הסמים של הודו, אבל יש בהם הרבה יותר מזה להציע למבקרים בהם.
קאסול 1
נוף עמק פרוואטי כפי שהוא נשקף מהכפר קאסול. צילום: נגה פסו
עמק פרוואטי, נקרא לכבודה ועל שמה של האלה פרוואטי מהמיתולוגיה ההינדית. לפי המיתולוגיה ההינדית, פרוואטי הייתה אשתו של האל שיווה ואמו של סקאנדה גאנש, האל עם ראש הפיל. זהו עמק ירוק וקסום הנמצא בצפון הודו, במדינת הימאצ’ל פראדש (Himachal Pradesh), והוא טומן בחובו כפרים שרובם קטנטנים ופסטורליים.
הגישה לכפרים רבים אינה מתאפשרת ברכב, וכך שומרים על היותם נעימים, נסתרים, שקטים מצפירות ריקשות ואוטובוסים, נקיים מזיהום אוויר ועטופים ביערות ופסגות מושלגות. אבל הקדמה מגיעה אט אט גם למחוזות הרחוקים ועם הזמן אנחנו רואים שליותר ויותר כפרים ניתן להגיע ברכבים.
כדאי להגיע לעמק פרוואטי אחרי ששבעתם מאטרקציות ואקשן, כשבא לכם להירגע, כיוון שמלבד קאסול, עמק פרוואטי מציע נוף מושלם. כמעט שאין בכפרים מסעדות (יש מסעדות בגאסט האוסים), אין כמעט חנויות וגם לא מסיבות. אבל שלווה, תמצאו כאן בשפע.
עובדי תחנת יצור החשמל בבארשני
עובדי תחנת החשמל המייצרת חשמל לכפרים באזור. צילום: נגה פסו
עמק פרוואטי
קאסול
קאסול, מעוז הישראלים בעמק פרוואטי, היא בירתו של העמק. אתם יכולים להתפנק בשלל מסעדותיה והיצע החנויות שלה, בגדים, תכשיטים, אוכל ומזכרות. למי שמעוניין בטיולים באזור זוהי גם נקודת יציאה לטרקים ולכפרים הקטנים והציוריים של עמק פרוואטי.
ולמי שלא מעוניין? אחלה מקום להתפנפן.
קאסול 2
הכפריים של קאסול. צילום: נגה פסו
הכפרים של עמק פרוואטי
הכפרים של עמק פרוואטי הם איים קטנים של נחת ופשטות. מטיילים רבים מגיעים לכאן כדי להרגע באזורים הכפריים, לתפוס ראש ואולי קצת לטייל ברגל ביערות שמסביב. במרבית הכפרים היום כבר יש ווי-פיי בגסט האוסים ובמסעדות, כך שאם אתם עם הסמארטפונים כנראה שלא תצליחו לכפות על עצמכם ניתוק מהציוויליזציה. האינטרנט מעט יקר יותר בכפרים: חצי שעת גלישה באינטרנט בקלגה או פולגה למשל, יעלו לכם כ-50 רופי לחצי שעה.
מחפשים את מסלול הכפרים המפורסם קלגה, פולגה. וקירגנגה כנסו לקרוא מה יש לכל כפר להציע.
מאניקאראן 
אם בא לכם לצאת מהכפר קאסול אבל בקטנה, בלי נסיעות מפרכות ותיק כבד, אז העיירה מאניקאראן Manikaran)) היא בדיוק בשבילכם. העיירה נמצאת מרחק הליכה ממרכז קאסול, כ- 3 ק”מ.
מדובר בעיירה קטנה, בה תמצאו מקדש גדול. זהו מקדש של הדת של הסיקים. המקדש זהוב ומרשים, הוא נמצא בצמוד לנהר, ויחדיו הם שתי האטרקציות שיש למאניקאראן להציע למטיילים.
בארשני 
על מנת להגיע לשאר הכפרים, יש לעבור בכפר בארשני (Barashani). האוטובוס מקאסול, יעצור לכם בבארשני, ומשם ההגעה לכפרים השונים היא ברגל, כלומר בהליכה.

בארשני
בארשני, מבט מלמעלה. צילום: נגה פסו

הכפרים השונים נמצאים במרחק של חצי שעה עד שש שעות הליכה מתחנת האוטובוס בבארשני. לכן מטיילים רבים מגיעים לכפר הקרוב, נשארים בו ואז ממשיכים לכפר הבא. מכיוון שבכפר בארשני נמצאת תחנת האטובוס, צמחו סביבה גם מעט חנויות, שזה יותר מאשר ניתן למצוא בכפרים האחרים בסביבה של עמק פרוואטי.
מחכים לאוטובוס בבראשני 2
התושבים הנחמדים של עמק פרוואטי, צילום: נגה פסו
טוש 
כשעה הליכה מהכפר בראשני, נמצא הכפר טוש (Tosh).
טוש הוא אחד הכפרים החמימים ביותר שיש, גם בעמק פרוואטי וגם בהודו כולה. הנוף מרהיב והאנשים נעימים. המטיילים לרוב “נדבקים” ברוגע של תושבי טוש, והופכים גם הם נינוחים.
הנוף מהכפר טוש. צילום: טל גטרייטמן
 
ייחודו העיקרי של הכפר טוש הוא שדות המריחואנה, שמהווים אטרקציה למטיילים שבאים לבקר, והם חלק בלתי נפרד מהנוף הירוק וההרים. והנה אזהרה על סמך ניסיון רב של מטיילים ותיקים- למרות שהתושבים בטוש ובעמק פרוואטי מאוד נחמדים, מומלץ לא להיכנס עמם לוויכוחים או עימותים בנושא הגידול החקלאי ותוצרתו. יש לזכור שזאת העבודה שלהם והם לא תמימים כמו שנהוג לחשוב על ההודים.
חוץ מהג’ראס האיכותי תוכלו למצוא בכפר הקטן שלווה שכמוה לא חוויתם. הכפר, שבנוי על צלע הר, מספק נקודת תצפית מושלמת על ההימלאיה, ובזכות העובדה שאין כבישים, תוכלו להינות מהשקט המושלם בכל רגע.
פולגה ככה מעבירים דברים בין הכפרים
יערות קסומים
ככה מעבירים דברים בין הכפרים- פולגה. צילום: נגה פסו
 
עמק פרוואטי- איך מגיעים?
מהכפר קאסול לכפרים
את האטובוס מקאסול לבארשני (לכיוון הכפרים), תופסים מהרחוב הראשי (שהוא כמעט הרחוב היחיד בכל קאסול). שימו לב לנופף לנהגי האוטובוס, שיראו אתכם בבירור ושיבינו שאתם רוצים לעלות על האוטובוס. נהגי האוטובוס נוסעים מהר בחצייתם את קאסול, ולפעמים לא כל כך רוצים לעצור כשהאוטובוס עמוס.
מהכפר קאסול למנאלי 
העיר הגדולה הקרובה לקאסול היא מנאלי, היא נמצאת במרחק של 4 שעות נסיעה במונית, ועד 7 שעות נסיעה בלוקאל (אוטובוס מקומי). הלוקאל מקאסול יביא אתכם לתחנה המרכזית במנאלי (ניו מנאלי), משם תוכלו לקחת ריקשה לאולד מנאלי או ושישט (Vashisht), שם מתגוררים המטיילים.
הגעה לכפרים מהכפר הראשי בארשני
האוטובוס מקאסול, יעצור לכם בבארשני, ומשם ההגעה לכפרים השונים היא ברגל, כלומר בהליכה. הכפרים השונים נמצאים במרחק של חצי שעה עד שש שעות הליכה מתחנת האוטובוס בבארשני.
לכן מטיילים רבים מגיעים לכפר הקרוב, נשארים בו ואז ממשיכים לכפר הבא.
מחכים לאוטובוס בבראשני 1
מחכים לאוטובוס בכפר בארשני. צילום: נגה פסו
הכפר הרחוק ביותר הוא קריגנגה, הנמצא במרחק 4 עד 6 שעות הליכה מהאוטובוס בבארשני, לכן רוב רובם של המטיילים, הולכים לקלגה או לפולגה (הנמצאת שעה וחצי-שעתיים מבארשני), לנים שם וממשיכים לקיריגנגה khirganga)) ביום אחר.
עמק פרוואטי- מחוץ למסלול
תהיתם מה קורה בעמק פרוואטי כשהתיירים עוזבים עם בואו של החורף? אז דעו לכם שגם בחורף אפשר להיות בפרוואטי. ולמה בכל זאת “סוגרים” את העמק כשמתחיל להתקרר?
עמק פרוואטי- סיכום
עמק פרוואטי הוא עמק עצום, מלא בעצים ירוקי עד, בשרניים ושונים מהעצים המוכרים לנו בארץ. המטיילים בעמק פרוואטי, מדלגים בחדווה מכפר לכפר ובכך הם מנסים להכיר את החיים בכפרים הנידחים של פרוואטי, ובעיקר ליהנות מהשלווה הכפרית והנוף הפסטורלי שמשתנה מכפר לכפר.

יש לכם עוד משהו לספר על המקום? כתבו לנו בתגובות.

הטיפים הטובים יכנסו למאמר, ויזכו את הכותבים בקרדיט.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *